آموزش بستن انواع بند کفش

در مجله چرم / مد و پوشاک

بستن بند کفش شاید به ظاهر کار ساده و بی اهمیتی باشد اما اگر غیر اصولی انجام شود می تواند مشکلاتی در راه رفتن افراد ایجاد کند. امروزه افراد توانسته اند با استفاده از خلاقیت خود در بستن بند کفش نوآوری ایجاد کرده و این کار به ظاهر راحت و معمولی و تکراری روزمره را به کاری هنری تبدیل کنند.

 ما در این مطلب چند مدل از بهترین و زیباترین مدل های بستن بند کفش زنانه و مردانه را به شما آموزش می دهیم. تا پایان با ما همراه باشید.

بستن بند کفش

انواع بستن بند کفش

همانطور که گفتیم بستن بند کفش از اهمیت زیادی برخوردار است تا جایی که برخی افراد از آن برای ایجاد یک استایل جدید استفاده می کنند. برای بستن بند کفش مردانه و زنانه می توان از مدل های مختلفی استفاده کرد. همه این مدل ها با استفاده از انواع مختلف گره ها ایجاد می شوند. چنانچه این گره ها را بر روی کفش های کتانی و اسپرت امتحان کنید، بی شک از این کار خوشتان می آید. در ادامه چند مدل ساده از انواع مختلف بستن بند کفش را برایتان توضیح می دهیم.

بستن بند کفش مدل ارتشی

این مدل بیشتر برای کفش های آل استار، ساق دار، پوتین ها و کفش های مخصوص باشگاه بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل باعث ایجاد تعادل در راه رفتن شده و از سایش و پاره شدن کفش ها جلوگیری می کند.

بستن بند کفش با گره های مشبک

این روش به دلیل شکل در هم تنیده بندها مدل مشبک نامیده می شود. در این روش باید ابتدا بند را به شکل ضربدری از سوراخ اول از پایین کفشتان وارد کنید. از سوراخ دوم شروع کرده و به سمت بالای بند هدایت کنید. می توانید این کار را با استفاده از دو بند در رنگ های مختلف انجام دهید تا زیبایی کفشتان دو چندان شود. در این روش باید به این نکته توجه داشت که در آخرین سوراخ بهتر است بند از زیر عبور کند تا گره زدن نهایی راحت تر انجام شود.

بستن بند کفش

بستن بند کفش با گره های نردبانی

این روش یک روش خاص و منحصر به فرد بوده و کمی مشکل تر از بقیه روش هاست. اما با تمرین و تکرار مطمئنا این مدل گره زدن برایتان آسان خواهد شد. در این روش ابتدا باید بند را از روی سوراخ اول از پایین عبور داده و در سوراخ دوم وارد کنید. سپس به سوراخ دوم ردیف روبرو رفته و بند را از روی آن رد کنید.

در این روش بند باید حتما از روی سوراخ ها رد شده و به صورت نردبانی تا سوراخ های انتهایی برود. در این روش هم می توانید از دو بند در رنگ های مختلف استفاده کنید. بستن بند کفش به این مدل بیشتر به کوهنوردان، دوچرخه سواران، اسکیت بازان و غیره توصیه می شود. این مدل نیاز به بند کفش بلند داشته و خود کفش باید بیشتر از 5 سوراخ داشته باشد.

بستن بند کفش با گره های ضربدری

باید گفت این مدل رایج ترین مدل بستن بند کفش می باشد. در این روش باید ابتدا بند کفش را از سوراخ دوم روی کفش از بالا رد کرده و آن را از پنجمین سوراخ ردیف مقابل خارج کنید. این کار را تا آخر انجام دهید. حالا شما سه خطر مورب را بر روی کفشتان می بینید. سپس طرف دیگر بند کفش را از زیر اولین سوراخ کفش از پایین عبور داده و از قسمت پایین سوراخ چهارم در ردیف مقابل رد کنید. این کار را تا آخرین سوراخ ادامه دهید. در آخر کار می توانید اضافه بند کفش را به شکل پاپیون یا به شکل ساده گره بزنید.

بستن بند کفش

بستن بند کفش مدل زیپی

این مدل پیچیدگی زیادی نداشته و با تمرین و تکرار می توان به راحتی از این مدل بر روی کفشتان استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید بند کفش را از زیر سوراخ اول عبور دهید و برای رد شدن از سوراخ دوم باید از روی سوراخ بند را عبور دهید. به عبارت ساده تر بند را یکبار از زیر و یک بار از رو رد می کنیم تا حالت زیپ مانند به خود بگیرد. افرادی که دوست دارند کفششان خیلی سفت در پاهایشان قرار بگیرد، می توانند از این مدل استفاده کنند. برای ایجاد این مدل هم می توانید از دو رنگ بند کفش استفاده کنید.