به فروشگاه اینترنتی دنیلی خوش آمدید !

تفاوت کفش رانینگ و کفش واکینگ

در مجله چرم / مد و پوشاک

تطبیق کفش خود با نوع فعالیت بدنی که انجام می دهید برای حفظ سلامت پاهای شما ضروری است. هم پیاده روی و هم دویدن فواید زیادی برای سلامتی دارند. دویدن یک فعالیت هوازی فوق العاده است که باعث تقویت استخوان و استحکام عضلات می شود. علاوه بر این به بهبود قلب، کاهش وزن و سوزاندن کالری نیز کمک می کند.

اگرچه هنگام راه رفتن آهسته تر حرکت می کنید، اما این فعالیت دارای مجموعه ای از مزایای سلامتی خاص منحصر به فرد است. پیاده روی بیشتر از آنچه تصور می کنید از نیروی ماهیچه ها استفاده می کند و در حین حرکت، پاها و قسمت مرکزی بدن شما را درگیر می کند. حتی ماهیچه های انگشتان پا نیز در ادامه حرکت شما نقش دارند. پیاده روی می تواند علاوه بر بهبود سلامت قلب و عروق و تناسب اندام کلی، به کاهش استرس و داشتن خواب بهتر در شب به شما کمک کند.

کفش رانینگ و کفش واکینگ

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که ورزش شما - چه پیاده‌روی و چه دویدن - مثمر ثمر و موثر است و هیچ گونه درد یا ناراحتی عضلانی برای شما ایجاد نمی‌کند، باید کفش مناسب بپوشید.

تفاوت های کفش رانینگ و کفش واکینگ

کفش های رانینگ و کفش های واکینگ به دلیل تفاوت در حرکت بین این دو فعالیت، جدا از یکدیگر هستند. سازگاری طولانی مدت یک کفش برای هر دو فعالیت غیرممکن است.

ضربات پایی که توسط دوندگان و واکرها هنگام حرکت ایجاد می شود، متفاوت است. واکرها همیشه یک پای خود را روی زمین میگذارند، در حالی که دونده ها گاهی هر دو پا را از زمین بلند می کنند. واکرها بلافاصله روی انگشتان پا به جلو می کنند در حالی که دوندگان در حین حرکت ابتدا به سمت پاشنه پا فرود می آیند.

توزیع وزن بین این دو فعالیت نیز متفاوت است زیرا مقادیر متفاوتی از نیرو به پاها وارد می شود. دوندگان با هر قدم دو تا سه برابر وزن بدن خود را روی پاهای خود تقسیم می کنند، در حالی که توزیع نیرو روی پای واکرها تنها یک تا دو بار است.

ویژگی های هر نوع کفش برای کنترل حرکت پا در دوندگان و واکرها به شکلی طراحی شده است که بهتر است هر دو کفش رانینگ و واکینگ را داشته باشید.

کفش رانینگ و کفش واکینگ

همه چیز درباره کفش رانینگ

دویدن برای بسیاری از مردم چیزی فراتر از یک نوع ورزش است زیرا به آنها اجازه می دهد حرکت زمین زیر پای خود را در حین دویدن تجربه کنند. دویدن با یک جفت کفش که برای دویدن طراحی نشده اند، در واقع به پاها، عضلات ساق پا و اعضای دیگر بدن آسیب می رساند.

برای انجام صحیح این فعالیت، کفش رانینگ شما باید حداقل برخی از این ویژگی ها را داشته باشد:

  • رویه کفش با دوام و قابل تنفس
  • ساختار سبک برای حرکات سریع
  • یک پاشنه مطمئن که پای شما را ثابت نگه می°دارد (بدون اینکه خیلی سفت باشد)
  • دوام و بالشتک کافی برای مسافت های طولانی
  • کشش پایدار که در زمین های مختلف موثر باشد

استایل نیز مهم است، اما هرگز نباید اولویت شما هنگام انتخاب یک کفش رانینگ باشد. خریدن کفشی که ظاهری خوب داشته باشد اما مناسب نباشد یا به اندازه کافی بالشتک نداشته باشد، می تواند بعدا منجر به تاول های دردناک شود.

یکی دیگر از دلایل اصلی ایجاد تاول در زمان پوشیدن یک جفت کفش رانینگ، متناسب نبودن آن با پاهاست. کفش‌های مختلف ممکن است متفاوت باشند به همین دلیل حتی اگر از سایز پای خود مطمئن هستید، همیشه باید قبل از خرید کفش رانینگ، آنها را امتحان کنید. مطمئن شوید که کفش خیلی تنگ نباشد. در هنگام دویدن، انگشتان پا باید آزادانه حرکت کنند.

کفش رانینگ و کفش واکینگ

ویژگی های کفش واکینگ

در حالی که برخی از ویژگی های یک کفش واکینگ و یک کفش رانینگ به هم شبیه هستند، اما همه ویژگی هایشان یکسان نیست. کفش واکینگ باید راحت باشد و علاوه بر احساس سبکی، ضربه‌گیری خوبی نیز داشته باشد.

  • پایداری، انعطاف پذیری و راحتی، ویژگی یک کفش واکینگ خوب است.
  • احساس تعادل و امنیت بدون توجه به نحوه حرکت پا
  • امکان حرکت نرم در هنگام راه رفتن، با توجه به حرکت پاشنه تا پنجه واکر
  • نگه داشتن پا در جای خود بدون اینکه به دو طرف پا فشار وارد شود
  • داشتن وزن کافی برای کمک به حفظ ثبات

هر بار که یک جفت کفش  واکینگ جدید خریداری می‌کنید، مطمئن شوید که هر دو پای خود را به درستی اندازه گرفته اید. در صورت وجود تفاوت در اندازه ها، به پای بزرگتر خود توجه کنید و فکر نکنید که پاهای شما دقیقاً به اندازه زمانی است که آخرین بار یک جفت کفش خریدید. برای بررسی اندازه دقیق کفش واکینگ خود، مطمئن شوید همان جورابی را می پوشید که هنگام راه رفتن می پوشید.

کفش رانینگ و کفش واکینگ

سخن پایانی

مسافت مورد نظرتان را با هر سرعتی که میخواهید طی کنید. تمرین روزانه شما می تواند پیاده روی یا دویدن باشد، اما آشنایی با ویژگی های کفش مناسب می تواند تمرین شما را بهبود بخشد. به دنبال یک تناسب راحت، بالشتک مناسب و کفشی باشید که به پای شما اجازه تنفس بدهد، در این صورت تمام طول مسافت طی شده حین تمرین را با شادمانی و انرژی سپری خواهید کرد.