به فروشگاه اینترنتی دنیلی خوش آمدید !

آیا کفش چرم جا باز میکند

در مجله چرم / مد و پوشاک

کفش های ساخته شده از چرم تا حدی کشیده شده و با پاهای شما تناسب پیدا میکنند. بنابراین بهتر است کفش های چرمی را که به صورت اینترنتی خریداری می­کنید، کمی کوچک باشند تا بزرگ چون بیشتر اوقات کفش ها کاملاً جا باز می کنند. در هر حال انتخاب نهایی با شماست اما به خاطر داشته باشید که چرم منبسط یا کشیده می شود.

جا باز كردن كفش نو

همانطور که هنگام خرید کفش نو، مد را در نظر می گیرید، بهتر است تناسب و دوام مناسب را نیز در نظر بگیرید. بله، درست است که کفش‌ مردانه و زنانه چرمی به طور طبیعی گشاد می‌شوند و به مرور زمان با سایش و فرم دادن قالب پاهای شما را می‌گیرند، اما همچنان باید از همان ابتدا مناسب باشند. معمولا پهن‌ترین قسمت پای شما با پهن‌ترین قسمت کفش تناسب ندارد. بنابراین، طول و عرض کفش باید تنظیم شود.

فروشنده های کفش به شما کمک می کنند تا بهترین سایز را برای خود انتخاب کنید. زمانی که پای شما به لبه های کفش فشار می آورد را میتوانند تشخیص دهند و شما را راهنمایی کنند. اما با این حال، شما هستید که تصمیم نهایی را می گیرید.

 

چگونه کفش چرم را گشاد کنیم؟

خوشبختانه، مجبور نیستید کفش‌های خیلی تنگ را تحمل کنید - تا زمانی که فقط حدود 2 سانت یا کمتر فضا نیاز دارید - می‌توانید یکی از این نکات را برای گشاد شدن کفش‌هایتان امتحان کنید تا با پاهایتان متناسب شوند.

کمی حرارت بدهید

برای کفش های خیلی تنگ، تنها چیزی که نیاز دارید یک سشوار و جوراب ضخیم است. همراه با کفش، یک جفت جوراب ضخیم بپوشید. در مرحله بعد، سشوار خود را به سمت نقاطی که کفش‌ها تنگ هستند، بگیرید و از حرارت متوسط برای نرم کردن کفش استفاده کنید تا راحت جا بیفتد. معمولاً چند دقیقه طول می کشد تا کفش کمی جا باز کند (سری سشوار را در حرکت نگه دارید تا از آسیب به چرم جلوگیری شود)

پس از گشاد شدن کفش، مقداری واکس مخصوص چرم به آن بزنید تا چرم در بهترین حالت باقی بماند.

جا باز کردن کفش

از یخ استفاده کنید

یخ می تواند به اندازه گرما برای گشاد شدن یک جفت کفش تنگ موثر باشد. یک کیسه پلاستیکی را تا حدی با آب پر کنید و آن را درون کفش قرار دهید. کفش را در فریزر قرار دهید. همانطور که آب به یخ تبدیل می شود، منبسط می شود و به گشاد شدن کفش کمک می کند.

گشاد کننده کفش

 گشاد کننده کفش را می توانید برای پهن کردن کفش هایتان استفاده کنید. اولین قدم در استفاده از برانکارد کفش این است که محلول کشش کفش را روی نواحی از کفش که می خواهید گشاد شود اسپری کنید. این محلول می تواند به شل شدن الیاف چرم کمک کند تا بتوانند بزرگ شوند. برانکارد را داخل کفش قرار دهید و آن را به جعبه پنجه محکم کنید. دستگیره را تا جایی که کفش منبسط شود بچرخانید و بگذارید شش تا هشت ساعت بماند. آن را امتحان کنید تا ببینید مناسب است یا نه و اگر مناسب نیست، دستگیره را چند بار دیگر بچرخانید و این روند را تا زمانی که درست شود تکرار کنید. ممکن است چند روز طول بکشد تا شما به اندازه مورد نظرتان برسید.

هر کاری که انجام می دهید، ذهنیت شکستن کفش های خود را نسبت ندهید. این روش برای کفش‌های مجلسی چرمی است که می‌توان آن‌ها را کشید تا از هر گونه درد و درد جلوگیری شود. هرگز برای کفش های دویدن، کفش های کتانی یا صندل در نظر گرفته نشده بود.

اما بهتر است بدانید این تکنیک ها فقط در کفش زنانه و مردانه چرمی قابل استفاده است. کفش‌های مخصوص دویدن، کفش‌های کتانی و صندل‌ها را نمیتوان با این روش ها گشاد کرد.

 

جا باز کردن کفش

نشانه های کفش تنگ

اگر نسبت به بدن خود حساس هستید، می‌توانید فوراً تشخیص دهید که کفش‌هایتان خیلی تنگ است یا خیر چون پاهای شما ناراحتی و درد را احساس خواهند کرد.

علائم هشدار دهنده کفش تنگ

1. تاول های پا

تاول های پا به جز در مواردی که ناشی از آفتاب سوختگی، عفونت یا آلرژی باشد، به دلیل اصطکاک مکرر کفش به پاهای شما ایجاد می شود. اگر متوجه شده اید که تاول های پر از مایع روی پاهای شما وجود دارد، احتمالا کفش های شما خیلی کوچک هستند.

2. کبودی ناخن پا

کبودی ناخن پا در اثر ضربه ایجاد می شود. ضربه می تواند باعث شود انگشتان پا روی هم قرار بگیرد، به همین دلیل است که دوندگان اغلب دچار کبودی ناخن پا هستند.

ناخن به دلیل خونی که در زیر آن گیر کرده است تغییر رنگ می دهد. رنگ ناخن از قرمز به قهوه ای تا بنفش یا سیاه تغییر می کند. ناخن تا زمانی که بعد از 6 تا 9 ماه از بین برود یا تا زمانی که رشد کند به همین رنگ باقی می ماند.

3. پای داغ

ممکن است با پدیده ای به نام «پای داغ» آشنا باشید. به این معنا که پاهای شما پس از پیاده روی یا پایان تمرین به شدت گرم می شوند. پاهای شما در اثر اصطکاک ناشی از کفش های خیلی تنگ، ورم کرده و احساس سوزش و گرما می کنند.

4. پینه پا

پینه پا یک لکه پوست خشن و خشک است که در کف پا بوجود می­آید. هنگامی که پا با اصطکاک یا فشار بیش از حد مواجه می شود، پوست ضخیم شده و پینه ایجاد می شود.

به طور معمول می‌توانید با خیس کردن پاها در آب و استفاده از پینه‌تراش برای از بین بردن خشکی پوست، پینه‌ پا را از بین ببرید. اگر دیابت دارید یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید، باید یک وقت ملاقات با متخصص کایروپود برای برداشتن کالوس پا بگیرید زیرا در این موارد نباید در معرض خطر ابتلا به عفونت پا باشید.

جا باز کردن کفش