به فروشگاه اینترنتی دنیلی خوش آمدید !

همه چیز درمورد مراقبت از چرم

در مجله چرم / مد و پوشاک
 مراقبت از چرم

چرم یک محصول با اصالت در دنیای پوشاک است زیرا در کنار دوام بالا، زیبایی منحصر به فردی دارد. پس اگر شما هم مثل بسیاری از افراد دیگر عاشق چرم هستید، خوب می‌دانید که مراقبت از لباس چرم چقدر مهم است. با نگهداری مناسب می‌توانید نسبت به دوام طولانی مدت محصولات چرمی خود مطمئن شوید. توجه به این نکته هم ضروری است که کیف و کفش چرم و دیگر وسائل چرمی گران قیمت هستند. بنابراین با مراقبت از چرم طبیعی می‌توانید ارزش محصولات خود را افزایش دهید. در این بررسی به طور کامل در مورد راه‌های بالا بردن ماندگاری لباس چرم صحبت می‌کنیم.

شرایط نگهداری از لباس چرم

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که لباس چرم خود را به درستی و در جای مناسب ذخیره کنید. شما نباید لباس‌های چرمی خود را روی انبوهی از لباس‌های دیگر در کمد لباستان قرار دهید زیرا به سرعت چروک و فرسوده می‌شوند. هنگام ذخیره لباس‌های چرمی در کمد، مطمئن شوید که آنها را داخل یک کیسه لباس قابل تنفس (جریان هوای آزاد) قرار می‌دهید. بنابراین برای جلوگیری از پوسیدن لباس چرم، آن را همیشه در جایی مناسب نگهداری کنید.

اگر محصولات چرمی را در یک کیسه یا محفظه بدون تنفس قرار دهید، لباس‌های شما کهنه می‌شوند. به خصوص اگر کفش یا لباس چرمی خود را چند لحظه قبل به تن داشتید، لازم است برای چند ساعت در هوای آزاد قرار دهید تا محصول نفس بکشد. هنگام نگهداری لباس‌ها، مطمئن شوید که آنها را در جایی قرار دهید که رطوبت زیادی نداشته باشد. رطوبت بیش از حد می‌تواند به لباس شما آسیب برساند و حتی ممکن است باعث زنگ زدگی زیپ یا سایر قطعات فلزی لباس شما شوند. توجه به قسمت‌های زنگ زده به ویژه در مراقبت از کیف چرم امری ضروری است.

استفاده از واکس مخصوص چرم برای نگهداری و افزایش طول عمر این محصولات یک راهکار موثر است. بعد از استفاده هر محصول چرمی به ویژه کیف و کفش، توصیه می‌کنیم آنها ر واکس بزنید. واکس زدن هم به زیبایی و هم به ماندگاری بیشتر محصولات چرمی کمک می‌کند. فقط هواستان باشد که واکس‌های باکیفیت را خریداری کنید.

 مراقبت از چرم

نحوه شست و شوی چرم

اگرچه چرم یک پارچه بادوام است اما همچنان به تمیزکاری مداوم نیاز دارد. لباس‌های چرمی شما ممکن است از طریق گل، گرد و غبار، عرق و چربی روی پوست کثیف شوند. اگر لباس‌هایتان را تمیز نکنید، ممکن است کثیفی‌ها جمع شوند و لکه‌هایی روی پوشاک چرمی شما باقی بگذارند که برای از بین بردن آنها باید از محصولات تمیزکننده مخصوص استفاده کنید. راه‌های زیادی برای تمیز کردن لکه روی چرم وجود دارند که شامل شستشو و خشک‌ شویی است. خشک شویی بهترین راه برای تمیز کردن لباس‌های چرمی است زیرا بدون آسیب رساندن به پارچه، تمام روغن‌ها و لکه‌ها را تمیز می‌کند.

هنگام تمیز کردن لباس‌های چرمی، بهتر است از شوینده‌های ملایمی استفاده ‌کنید که مخصوص تمیز کردن محصولات چرمی هستند. اگر از محصولات پاک کننده یا شوینده‌های خشن استفاده می‌کنید، به احتمال زیادی به لباس‌های خود آسیب می‌رسانید. همچین برای تمیز کردن لباس‌های چرمی و مراقبت از کفش چرم خود می‌توانید از اسپری پاک کننده بهره ببرید. این پاک کننده‌ها ملایم هستند و باعث خرابی چرم نمی‌شوند.

نکات مهم در مراقبت از لباس چرم

1-   اگر محصول چرمی خیس شد، آن را از حرارت دور نگه دارید تا خشک شود. قرار دادن لباس، کفش یا کیف چرمی در خشک کن یا نزدیک دریچه گرمایش می‌تواند باعث جمع شدن و از رفتن شکل اصلی محصول شود.

2-   لباس‌های چرمی را روی چوب لباسی‌های بالشتکی قرار دهید و با یک ملحفه ساده یا کیف پارچه‌ای بپوشانید. از کیسه‌های پلاستیکی اجتناب کنید زیرا به لباس اجازه تنفس نمی‌دهند و باعث ایجاد کپک می‌شوند.

3-   محصولات چرمی را در جای خشک و تاریک نگهداری کنید. نور خورشید به مرور زمان باعث محو شدن رنگ و کاهش کیفیت محصولات چرمی می‌شود.

4-   اجازه ندهید عطر یا اسپری مو روی لباس چرمی شما نفوذ کند. جدا کردن این مواد سخت است و فرآیند از بین بردن آنها می‌تواند کیفیت چرم را کاهش دهد.