به فروشگاه اینترنتی دنیلی خوش آمدید !

آیا قرار دادن تمام مدارک در یک کیف کار درستی است؟

در مجله چرم / مد و پوشاک

آیا قرار دادن تمام مدارک در یک کیف کار درستی است؟

وسایل ضروری که در کیف خود حمل می‌کنید اغلب شامل مواردی هستند که در شرایط اضطراری به دادتان می‌رسند. برای مثال، وسائلی مانند نوار بهداشتی، دستمال کاغذی، چند قلم لوازم آرایشی و حتی دارو می‌توانند در کیف شما جای بگیرند. برای حمل هر وسیله به کیف مناسب نیاز دارید، به ویژه اگر باید اسناد خاصی را همراه خود داشته باشید.

برای ذخیره سازی و نگهداری اسناد، خرید کیف مدارک چرم می‌تواند گزینه خوبی بر شما باشد. اما ممکن است بپرسید: «آیا قرار دادن تمام مدارک در یک کیف کار درستی است؟» در این بررسی به این پرسش مهم پاسخ می‌دهیم و در پایان لوازمی که نباید در کیف قرار دهید را نیز نام می‌بریم.

مدارک مورد نیاز برای قرار دادن در کیف

نگه داشتن برخی از اقلام در کیف دستی و دوشی شما می‌تواند در صورت گم شدن یا دزدیده شدن، مشکلاتی را برایتان ایجاد کنند. قرار دادن جواهرات، مدارک مهم، پول نقد زیاد و حتی عکس‌های خصوصی می‌توانند عواقب جبران ناپذیر برای شما داشته باشند. حمل مدارک نه تنها در برخی موارد ضروری است بلکه گم شدن آنها نیز ممکن است بیش از هر وسیله دیگری برای شما خسارت به بار بیاورد.

گم شدن کارت شناسایی یا هر مدرک مهمی دیگر هم باعث اتلاف وقت می‌شود و هم شما مجبور هستید که هزینه هنگفتی بپردازید تا مدارک المثنی دریافت کنید. بنابراین هیچ نیازی ندارید همه مدارک را با خود به همراه داشته باشید. در بیشتر موارد، شما به تعدا کمی از مدارک نیاز دارید. قرار دادن همه مدارک شناسایی در کیف و حمل آنها کار درستی نیست، مگر اینکه به تک تک اسناد نیاز داشته باشید.

حمل همه یا تعدادی از مدارک به موقعیتی که قرار دارید بستگی دارد. برای مثال، اگر کار اداری دارید، باید کارت ملی و شناسنامه خود را به همراه داشته باشید. در برخی از شرایط مانند دریافت ویزا مجبور هستید کلیه مدارک شناسایی، پاسپورت، مدارک تحصیلی، مدارک مالی و سایر موارد را همراه خود داشته باشید. در اینگونه موارد، مشکل اصلی نداشتن کیف مناسب است. داشتن کیف مدارک چرم طبیعی به شما کمک می‌کند تا همه وسائل خود را به درستی در کیف جاسازی و نگهداری کنید.

کیف مدارک چرم

قرار دادن مدارک در کیف مدارک چرم شیک

همانطور که قبل‌تر بیان کردیم، کیف مدارک بهترین انتخاب برای قرار دادن انواع مدارک اعم از کارت اعتباری، کارت‌های شناسایی، گواهینامه و غیره است. این مدل کیف‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که دارای چندین لایه داخلی و زیپ باشند. هر کدام از لایه‌ها و زیپ‌ها کاربرد مخصوص خود را دارند و به نگهداری و ذخیره سازی مناسب مدارک و اسناد مورد نیاز شما کمک شایانی می‌کنند.

کیف مدارک چرم اغلب یک اکسسوری برای مردان است. بانوان به ندرت از این مدل کیف‌ها استفاده می‌کنند اما برندهای مختلف چندین مدل کیف مدارک زنانه طراحی و تولید کرده‌اند. همچنین مهم است که کیف چرمی خود را از نظر کیفیت چرم، دوخت و رنگ بررسی کنید. کیف مدارک چرمی اغلب نرم و بادوام است و دوخت منظم و مستحکمی دارد. رنگ کیف مدارک نیز اغلب مشکی یا قهوه‌ای است. شما می‌توانید هر کدام از این رنگ‌ها را بسته به علاقه خود انتخاب کنید.

کیف مدارک اغلب یک دستگیره قابل تنظیم دارد. دستگیره که از یک طرف کیف آویزان است، برای نگهداری کیف در دست استفاده می‌شود. این دستگیره دو کار انجام می‌دهد، اول اینکه در دست گرفتن کیف را آسان می‌کند، دوم اینکه امنیت کیف را افزایش می‌دهد. به این صورت که کیف داخل مچ دستان شما قفل می‌شود سارقان نمی‌توانند کیف را به راحتی از دستان شما بدزدند.

کیف مدارک چرم

5 وسیله‌ای که نباید در کیف خود حمل کنید

حالا می‌دانید که کدام مدارک را باید با خود حمل کنید اما در مورد اینکه چه وسائلی را نباید با خود همراه داشته باشد، بهتر است اطلاعاتتان را کامل کنید. در ادامه به 5 وسیله‌ای که نباید در کیف خود حمل کنید اشاره می‌کنیم:

1- رمزهای عبور

از آنجایی که وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای اهداف امنیتی به رمز عبور نیاز دارند، ردیابی این اطلاعات دشوار است. اما قطعاً باید از نوشتن این اطلاعات حساس روی یک برگه در کیف خود اجتناب کنید. برخی افراد احساس می‌کنند داشتن رمز عبور در کیفشان امن‌تر از خانه است زیرا می‌توانند رمز عبور را همیشه همراه خود داشته باشند. قرار دادن رمزهای عبور در یک اپ می‌تواند به مدیریت رمز عبورهای شما کمک شایانی کند.

2- مدارک شناسایی

تنها مدرک شناسایی که باید مرتباً همراه خود داشته باشید مانند گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی را در کیف مدارک چرم قرار دهید. به همراه داشتن پاسپورت یا شناسنامه ضروری نیست، مگر اینکه در موقعیت خاصی باشید. به خصوص اینکه این مدارک کوچک را در کیف‌های بزرگ قرار ندهید زیرا منبع اصلی سرقت هویت هستند. کارت ملی شما شامل اطلاعات است که یک دزد برای انجام سرقت هویت به آن نیاز دارد.

3- کارت اعتباری، دسته چک و مقدار زیاد پول نقد

اگر از کارت اعتباری خود به عنوان راهی برای خرید کردن استفاده می‌کنید، احتمال سرقت آن توسط سارقان برای خالی کردن حسابتان بالاست. با اینکه امروزه نداشتن کارت اعتباری به منزله این است که هیچ تراکنش مالی نمی‌توانید انجام دهید زیرا کارت‌ها جای خود را به پول نقد داده‌اند. توصیه می‌کنیم به اندازه مورد نیاز با خود پول نقد به همراه داشته باشید. همچنین فقط زمانی که نیاز به نوشتن چک دارید، یک دسته چک به همراه داشته باشید. قرار دادن پول نقد زیادی در کیف مردانه چرم توصیه نمی‌شود.

4- همه لوازم آرایش

اگر روزانه آرایش می‌کنید، گاهی اوقات ممکن است نیاز به تمدید آرایش در ظهر داشته باشید. با این حال، دمای گرم هوا می‌تواند باعث آب شدن یا ماسیدن مواد آرایش روی صورت شما شود. این موضوع باعث می‌شود بسیاری از بانوان و دختران جوان مجموعه کاملی از لوازم آرایشی را در کیف زنانه چرم خود قرار دارند. اما سعی کنید چند قلم لوازم آرایشی که واقعاً لازم دارید را در کیف خود قرار دهید

کیف مدارک چرم

5- تنقلات فاسد شدنی

اگر یک روز طولانی در پیش دارید، ممکن است چندین تنقلات خوشمزه در کیف خود قرار دهید. اما درست مانند محصولات آرایشی و بهداشتی که ممکن است در کیف‌تان ذوب شوند، برخی غذاها نیز بعد از چند ساعت خراب می‌شوند. شما باید از نگهداری هر خوراکی فاسد شدنی در کیف خود اجتناب کنید. بهتر است اقلام خشک مانند آجیل را در کیف خود قرار دهید تا در مدت زمان طولانی قابل مصرف باشند.

کلام آخر

با کیف مدارک چرم می‌توانید مدارک خود را به خوبی مدیریت کنید و کارت و سند را در قسمت مربوطه خود قرار دهید. اما داشتن کیف مدارک نیز بدین منزله نیست که باید همه اسناد و وسائل خود را به همراه داشته باشید. شما فقط باید مدارکی که نیاز دارید را در داخل کیف قرار دهید. حمل همه مدارک از یک طرف دغدغه فکری برای شما ایجاد می‌کند و از طرف دیگر می‌تواند در صورت سرقت، شما را متحمل هزینه‌های سنگین کند.