به فروشگاه اینترنتی دنیلی خوش آمدید !

چگونه کفش‌های چرمی را تمیز و از آنها مراقبت کنیم؟

در مجله چرم / مد و پوشاک
چگونه کفش‌های چرمی را تمیز و از آنها مراقبت کنیم؟

در ساخت کفش مردانه از انواع مختلف چرم استفاده می‌شود که اغلب تشخیص انواع مختلف چرم دشوار است. دسته بندی اصلی انواع چرم عبارت‌اند از: چرم رنگی (پوشش سطح رنگی)، چرم آنیلین (چرم صاف و رگه‌دار)، چرم کشی، جیر و چرم ساییده شده. چگونه انواع چرم را تشخیص دهیم؟ ساده‌ترین راه برای کشف این سوال این است که یک قطره آب بر روی قسمتی از چرم بریزید. اگر چرم آنیلین باشد، آب نفوذ کرده و بر روی سطح آن سایه روشن ایجاد می‌کند. اگر آب روی سطح بماند، یک پوشش محافظ (چرم دارای رنگ‌دانه) روی چرم وجود دارد. چرم کشی چرمی است با پوشش روغنی یا گریس (چرم واکسیده شده، چرم روغنی) که آب به آن نفوذ نمی‌کند. در چنین سطوحی به راحتی خراش‌هایی به وجود می‌آید و به راحتی می‌توان آن را از بین برد. چرم ساییده شده و جیر یک سطح شبیه به مخمل دارند اما چرم ساییده شده نسبت به جیر بسیار ظریف‌تر است. برخی کفش‌ها دارای کفی چرمی هستند که نیاز به مراقبت ویژه دارند.

چگونه کفش‌های چرمی را تمیز و از آنها مراقبت کنیم؟

نگهداری و مراقبت از چرم‌های رنگی روکش چرم‌های رنگی و صاف رایج‌ترین و ساده‌ترین روش برای تمیز کردن و نگهداری را دارند. برای مراقبت از روکش چرمی و صاف کفش و چکمه، ما توصیه می‌کنیم از واکس‌های محافظی چرم استفاده کنید که این واکس‌ها به خصوص برای کفش‌های پیاده روی باعث دفع آب می‌شود که در هوای مرطوب بسیار مهم است. همه نوع لکه‌ای را می‌توان با اسپری‌های پاک کننده چرم از روی کفش زنانه پاک کرد. حتی پودرهایی برای شستشو این نوع چرم‌ها وجود دارد که می‌توانید آن را با آب مخلوط کرده و لکه و کثیفی را از روی کفش پاک کنید. همیشه هر دو روی سطح کفش را کامل تمیز کنید و بگذارید تا کامل خشک شود. این مواد شوینده همچنین به عنوان ضد عفونی کننده، تنظیم کننده pH و کاهش دهنده بو عمل می‌کنند. برای صدمات جزئی در سطح کفش، که با استفاده از واکس و اسپری‌های تمیز کننده، برداشته نمی‌شوند، از یک کفاش کمک بخواهید. تغییر رنگ در این نوع از چرم را می‌توان با استفاده از اسپری‌های رنگ مخصوص این نوع چرم ترمیم کرد.

چگونه کفش‌های چرمی را تمیز و از آنها مراقبت کنیم؟

نگهداری و مراقبت از چرم‌ آنیلین چرم آنیلین چرم نرم و رگه‌داری است. مایعات به راحتی در سطح آن نفوذ می‌کنند و به همین دلیل لکه‌های دائمی بر روی آن ایجاد می‌شود. چنین چرمی برای مناطقی با هوای مرطوب بسیار حساس و نامناسب است. از چنین چرم‌هایی از اسپری ضد آب مخصوص چرم و منسوجات محافظت کنید. این محافظت برای همیشه دوام نخواهد داشت و از این رو مراقبت‌های پیشگیرانه منظم بهترین محافظت است! در روزهای بارانی از پوشیدن کفش‌هایی با چنین جنس چرم خودداری کنید. لکه‌هایی خاص از روی چنین چرمی قابل از بین بردن است اما به ندرت با استفاده از محصولات تمیز کننده استاندارد قابل حذف هستند. بسته به علت لکه و نوع چرم، محصولات و محلول‌های مختلفی ممکن است در دسترس شما باشد. لکه‌هایی که تازه روی کفش ایجاد می‌شود را با کمی فشار و بدون از بین بردن کفش با دقت پاک کنید. لکه‌های روغنی تازه را می‌توان با اسپری جذب کننده‌ی روغن از بین برد. تجدید یا تغییر رنگ روی چرم آنیلین دشوار است. این به معنا است که پوشش رنگی روی چرم باعث از بین رفتن طبیعت اصلی چرم آنیلین می‌شود. اما می‌توان رنگ آن را با جلا دهنده‌های کفش رنگی تازه کرد و جلا بخشید.

چگونه کفش‌های چرمی را تمیز و از آنها مراقبت کنیم؟

نگهداری و مراقبت از چرم‌ جیر و ساییده شده چرم جیر و ساییده شده چرم‌های حساسی هستند. این ویژگی طبیعی این نوع چرم‌ها است. به خصوص در چرم‌های با رنگ کم‌رنگ‌تر می‌توانید بلافاصله لکه، گرد و غبار یا سایش را مشاهده کنید. بنابراین، چنین چرمی را باید بیشتر از بقیه چرم‌ها محافظت کرد. با وجود تمام ترفندهای محافظتی بهتر است از این نوع چرم‌ها در هوای مرطوب استفاده نکنید. کفش‌هایی از جنس جیر و چرم ساییده شده باید به طور مرتب با برس تمیز کننده چرم جیر تمیز شوند. برای چنین چرم‌هایی از اسپری ضد آب برای چرم و منسوجات در مقابل نفوذ آب محافظت کنید. لکه‌ها و گرد و غبار را می‌توان از روی چنین چرم‌هایی پاک کرد. با استفاده از پد‌های مخصوص جیر می‌توان گرد و خاک‌های سرسخت‌تری را از روی این نوع چرم‌ پاک کرد. اما اگر با انجام این کار نتیجه مطلوب در تمیز کردن کفش را به‌دست نیاوردید، مهم است که به موقع ادامه این کار را متوقف کنید تا از خسارات بزرگ‌تر جلوگیری کنید! با ماده شستشوی کفش چرم جیر لکه و کثیفی‌های سخت را پاک کنید. ماده شستشو را با آب مخلوط کرده و لکه را از کفش جدا کنید. هر دو سطح کفش را کامل تمیز کنید. شستشو مانده‌های ماده تمیز کننده ضروری نیست، زیرا پاک کننده حاوی روغن برای نرم نگه داشتن چرم است. بگذارید تا کفش خشک شود. این مواد شوینده همچنین به عنوان ضد عفونی کننده، تنظیم کننده pH و کاهش دهنده بو عمل می‌کند. در آخر چرم را برس بکشید. لکه‌های روغن تازه را می‌توان با اسپری جذب کننده چربی از بین برد. تازه کردن رنگ بر روی چرم از جنس جیر و ساییده شده به ندرت امکان پذیر است و تغییر رنگ غیرممکن است.

چگونه کفش‌های چرمی را تمیز و از آنها مراقبت کنیم؟

نگهداری و مراقبت از چرم‌ شمعی و روغنی چرم‌های شمعی یا روغنی مستعد گرفتن اثر انگشت هستند، اما در بیشتر موارد این لکه‌ها به راحتی از بین می‌روند. برای محافظت و نگهداری از چنین چرم‌هایی می‌توانید از واکس‌های مخصوص آنها استفاده کنید. این روش درمان، خراش‌ها را برطرف می‌کند و باعث می‌شود رطوبت چرم از بین نرود. با ماده شستشوی کفش چرمی، گردو خاک‌های سخت را از روی کفش خود پاک کنید. ماده شستشو را با آب مخلوط کرده و گردو خاک را از روی لایه چرم جدا کنید. هر دو سطح کفش را کامل تمیز کنید. شستشو مانده‌های ماده تمیز کننده ضروری نیست، زیرا پاک کننده حاوی روغن برای نرم نگه داشتن چرم است. بگذارید تا کفش خشک شود. این مواد شوینده همچنین به عنوان ضد عفونی کننده، تنظیم کننده pH و کاهش دهنده بو عمل می‌کند. در آخر چرم را برس بکشید. تغییر رنگ در چرم شمعی یا روغنی امکان پذیر نیست. اما می‌توان رنگ و ظاهر آن را با جلا دهنده‌های کفش چرم رنگی تازه کرد و جلا بخشید. مراقبت از کفش چرم برای مراقبت، نگهداری و همچنین تعمیر هر نوع چرم باید یک اقدام خاص انجام دهید. مراقب استفاده از واکس‌ها و محصولات مراقبتی باشید و از هر محصولی برای تمیز کردن و محافظت از کفش چرم خود استفاده نکنید. دنیلی به عنوان یک شرکت ایتالیایی با سابقه طولانی در عرصه تولید کیف و کفش‌ چرم، محصولاتی برای مراقبت از کفش و کیف از جمله انواع واکس ها نیز در ویترین محصولات خود دارد که به شما در نگهداری صحیح و اصولی از کیف و کفش چرم کمک می‌کند.