به فروشگاه اینترنتی دنیلی خوش آمدید !

چگونه یک کفش پیاده روی راحت انتخاب کنیم؟

در مجله چرم / مد و پوشاک
چگونه یک کفش پیاده روی راحت انتخاب کنیم؟

پیاده روی روشی آسان و بدون استرس برای سالم ماندن و داشتن تناسب اندام است. مانند هر فعالیت دیگری، داشتن تجهیزات مناسب، کلید موفقیت پیاده روی نیز است. برای اینکه مطمئن شوید کفش مناسب راه رفتن را انتخاب کرده‌اید، به دنبال ویژگی‌های مهم باشید، کفش‌ها را در فروشگاه‌ها امتحان کنید و کفش مناسب پاهای خود را پیدا و خریداری کنید.

کفش‌های پیاده روی و روزمره از مدل کفش‌های هستند که ساعت طولانی پا داخل آنها قرار می‌گیرند و به همین دلیل نیاز به مراقبت و دقت بیشتری هنگام خرید دارند. موارد زیر را هنگام خرید کفش‌های روزمره و اسپرت در نظر بگیرید و مراقب سلامت پاهای خود باشید.

برای مراقبت از پاهای خود به دنبال کفشی با پاشنه نرم باشید

این ناحیه از کفش باید پشت پاشنه را به راحتی در خود جای دهد. اگر پاشنه کفش متناسب باشد، در هنگام راه رفتن اجازه خم شدن و برگشتن پاشنه پا را نمی‌دهد. هنگام خرید کفش زنانه و مردانه پیاده روی مطمئن شوید که در عین حال که دارای استحکام است حالت نرم و لطیفی نیز دارد.

  • خم شدن پاشنه پا به معنی این است که پاشنه پاهای شما به سمت بیرون قرار بگیرد و هنگام راه رفتن، بیشتر وزن خود را روی قسمت داخلی پاهای خود قرار می‌دهید.
  • برگشتن پا به معنی این است که پاشنه‌های شما به سمت داخل است و شما بیشترین وزن خود را هنگام راه رفتن روی قسمت بیرونی پاهای خود قرار می‌دهید.

به دنبال کفشی با فضای مناسب در سرپنجه کفش باشید

فضای سرپنجه‌های کفش، فضایی است که در آن انگشتان قرار می‌گیرند. بسیار مهم است که انگشتان پا در این فضا به راحتی جا برای حرکت و خم شدن داشته باشند. البته داشتن فضای زیاد در این منطقه باعث حرکت‌های مفرط انگشتان پا و در نهایت منجر به بروز ناراحتی برای پاها می‌شود. کفشی را انتخاب کنید که نه فضای بسیاری در سرپنجه دارد و نه خیلی دارای فضای اندک برای انگشتان پا باشد.

به دنبال کفشی با کفی با قدرت کشش بالا باشید

به قسمتی از کفش‌های شما که با زمین ارتباط برقرار می‌کند، کفی بیرونی گفته می‌شود. هنگام خرید کفش مردانه و زنانه کفی بیرونی آن را به خوبی بررسی کنید تا مطمئن شوید شیارهایی بر روی آن وجود دارد. این شیارها در هنگام راه رفتن به ایجاد کشش کمک می‌کنند که می‌تواند از افتادن و سر خوردن شما جلوگیری کند.

مطمئن شوید که کفی بیرونی کفش از یک ماده نرم ساخته شده است

کفی بیرونی کفش احتمالاً مهم‌ترین قسمت کفش است. در واقع این ناحیه از کفش بین قسمت فوقانی کفش و زیرین آن قرار دارد و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد. برای ارزیابی نرمی و انعطاف پذیری کفی بیرونی کفش، با دست خود باید آن را لمس کنید و امتحان کنید. کفش‌هایی با کفی‌هایی از جنس ژلی، فوم یا هوا را امتحان کنید. همه این مواد در هنگام پیاده روی میزان ضربه‌ای که در هر قدم به پا ممکن است وارد شود را کاهش می‌دهند و برای پیاده روی بهترین انتخاب هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه کفش های چرمی را تمیز کنیم؟

مطمئن شوید که کفش در برابر ضربه کفی‌ با کیفیت دارد

چگونه یک کفش پیاده روی راحت انتخاب کنیم؟

کف پاهای شما باید در کفش‌های پیاده روی راحت باشند. بسیار مهم است که کفی‌های کفش به خوبی شکل پاهای شما را بگیرند و از آنها محافظت کنند، زیرا وظیفه آنها جذب ضرباتی است که ممکن است به پاهای شما داخل کفش وارد شود.

  • اگر کفشی را پیدا کردید که تقریباً در همه موارد عالی به نظر می‌رسد اما کفی با کیفیت ندارد، می‌توانید کفی داخلی ژلی بخرید تا از پاهای خود هنگام پیاده روی محافظت کنید.

میزان جریان هوا در هر کفش را ارزیابی کنید

وقتی راه می‌روید و ضربان قلب شما بالا می‌رود، ممکن است پا عرق کند. برای راه رفتن، حتماً كفشی را تهیه كنید كه دارای فضای مناسب برای جریان هوا باشد؛ همچنین همیشه جورابی را هنگام پیاده روی بپوشید که آن نیز دارای قابلیت برقراری جریان هوا باشد. کفش‌هایی که رطوبت را در خود نگه می‌دارند، می‌توانند باعث تاول زدن و ناراحتی دیگر شوند.

کفش را در آخر روز امتحان کنید

مچ پا و پاهای همه در طول روز متورم می‌شود، بنابراین بهتر است در اواخر ساعات روز یعنی بعدازظهر یا عصر برای خرید کفش بروید و آنها را امتحان کنید. بهتر است به جای امتحان کردن کفش‌های تنگ، کفشی را امتحان کنید که پاهایتان در آن لق می‌زند.

  • اگر مسن هستید، برای جلوگیری از بروز درد و ورم مفاصل، برآمدگی و انواع درد پا، مهم و ضروری است که یک کفش کمی گشادتر برای پیاده روی بخرید.

هنگام خرید کفش یک جفت جوراب مخصوص با خود ببرید

برای اینکه بتوانید یک کفش کاملا مناسب برای پاهای خود بخرید، باید آن را با جورابی که معمولاً می‌پوشید، امتحان کنید، خواه جوراب بلند، کوتاه، نازک و یا ضخیم باشد.

  • در صورتی که معمولاً هنگام پوشیدن کفش دو جفت جوراب پا می‌کنید، درست هر دو جفت را برای خرید با خود ببرید.

پاهای خود را اندازه بگیرید

چگونه یک کفش پیاده روی راحت انتخاب کنیم؟

هر بار که به خرید کفش می‌روید، باید پای خود را اندازه بگیرید. اندازه پاهای شما با گذشت زمان می‌تواند کمی تغییر کند. اگر راهنمای اندازه گیری پا را دارید از طریق آن پاهای خود را اندازه گیری کنید و در غیر اینصورت از دوست، آشنا، فامیل و یا کارمند فروشگاه برای انجام این کار کمک بگیرید. هر دو پا را در حالت ایستاده اندازه بگیرید.

  • اگر اندازه یکی از پاهای شما بزرگ‌تر از پای دیگر است، به دنبال کفشی بگردید که مناسب سایز بزرگ‌تر باشد.

تست تکان خوردن را انجام دهید

وقتی یک جفت کفش را برای خرید پا می‌کنید، انگشتان پا را در آن بچرخانید و ببینید فضای کافی برای انگشتان دارد یا خیر. حداقل باید یک و نیم سانتی‌متر فضا بین نوک بلندترین انگشت خود و دیواره جلوی کفش داشته باشید. اگر اینطور نیست، سعی کنید یک سایز بزرگ‌تر را امتحان کنید.

با کفش در فروشگاه راه بروید

هنگامی که کفش مورد علاقه خود را پیدا کردید و حس کردید که از همه نظر برای پاهای شما مناسب است، در فروشگاه با آنها قدم بزنید. پیاده روی اولین کاری است که شما با کفش انجام می‌دهید، بنابراین مهم است وقتی پاهای خود را داخل آن قرار می‌دهید و با آنها راه می‌روید حس خوبی داشته باشید.

مطمئن شوید که عرض و طول هر دو جفت یکسان است

پینه و تاول می‌تواند به دلیل پوشیدن کفش بسیار باریک یا پهن به وجود بیایند. پوشیدن کفشی خیلی باریک می‌تواند انگشتان پا را جمع کند، که در نهایت باعث بروز تغییر شکل یا اختلالاتی مانند همبرت یا پینه پا که بسیار دردناک و مشکل ساز هستند، شود.

اگر پاهای شما قوس کمی دارد، قابلیت کنترل حرکت را در اولویت قرار دهید

بسیاری از افرادی که دارای کف پای صاف هستند با مشکلات مربوط به فشار عضلانی و مفاصل مواجه هستند. اگر کف پاهای شما صاف و دارای قوس کمی است، روی پیدا کردن کفشی با کنترل حرکتی خوب تمرکز کنید تا پاهای شما در این کفش‌ها بهتر تثبیت شوند و جای محکمی داشته باشند.

اگر پاهایی با قوس زیاد دارید به دنبال کفشی با کفی خوب باشید

قوس زیاد و داشتن کف پای خمیده فشار زیادی روی عضلات و مفاصل ایجاد می‌کند زیرا ضربه پذیر هستند. اگر کف پاهای شما دارای قوس زیادی است برای بهبود جذب ضربه توسط کفش، به دنبال کفشی بگردید که دارای کفی با لایه بسیار است.

اگر کف پاهای شما نه صاف است و نه دارای قوس زیاد، به دنبال کفشی با کفی محکم باشید

علاوه بر ثابت نگه داشتن و پایداری پا، کفش‌هایی با کفی محکم اینگونه پاها را به بهترین محافظت می‌کنند.

دنیلی را برای داشتن پاهای سالم انتخاب کنید

چگونه یک کفش پیاده روی راحت انتخاب کنیم؟

دنیلی با داشتن طیف گسترده‌ای از کفش‌های درجه یک ایتالیایی، می‌تواند اولین و بهترین انتخاب هنگام خرید کفش روزمره و پیاده روی باشد.

دنیلی با استفاده از مرغوب‌ترین نوع چرم و مواد، محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با مد روز دنیا و همچنین با قیمت‌های مقرون به صرفه و با کیفیت رقابتی ارائه می‌دهد. با انتخاب دنیلی می‌توانید از سلامت پاهای خود مطمئن شوید و نگران مشکلات ناشی از پوشیدن کفش نامناسب نباشید.

برای خرید انواع کفش های مردانه دنیلی و زنانه می‌توانید به راحتی از طریق وب‌سایت دنیلی اقدام کنید و همچنین می‌توانید به فروشگاه‌های این برند در شهرهای مختلف سر بزنید.